Buku Agama Islam Terbitan

Penyalur Inspirasi Ummah

Aura Asma ul Husna

E-mail Cetak PDF

Sesungguhnya amat besar ganjarannya bagi orang yang bibirnya sentiasa basah dalam menyebut kalimah-kalimah Allah. Setiap satu nama Allah SWT mempunyai maksud tertentu yang mempunyai pengertian yang amat besar. Berikut diterangkan antara khasiat-khasiat yang boleh diperolehi dengan menyebut nama-namaNya:

asma1

Apabila dibaca kalimah diatas sebanyak 33x setiap kali selesai solat fardhu, Allah SWT akan menjadikan pembacanya sebagai ahli Asror (mempunyai keistimewaan yang khusus).


asma2

Sekiranya ingin mendapatkan cahaya keimanan, maka bacalah kalimah di atas sebanyak 100x setelah selesai mandi jumaat (1x dalam seminggu) 


asma3

Bagi sesiapa yang membaca kalimah diatas sebanyak 116x setiap hari, insya Allah akan memperolehi kekuatan yang khusus baginya. 


asma4

Sekiranya dibaca sebanyak 130x dalam sehari, maka dengan izin Allah segala kelemahan jasadnya akan hilang. 


asma5

Sekiranya dibaca sebanyak 130x dalam sehari, maka dengan izin Allah segala kelemahan jasadnya akan hilang.


asma6

Sekiranya dibaca sebanyak 7x setiap hari atau selepas solat fardhu, maka Allah SWT akan memberikan ilmu Wahbi.


asma7

Bagi memperolehi kasih sayang, hendaklah dibaca 7x selepas setiap kali mengerjakan solat atau setiap hari.


asma8

Untuk memperolehi kemurahan rezeki, dianjurkan supaya berpuasa selama 3 hari berturut-turut (hari rabu, khamis dan jumaat) sambil membaca pada siang dan malam harinya tanpa had tertentu.


asma9

Barang siapa mempunyak hajat/keinginan terutama berkenaan dengan rezeki, hendaklah dia membaca doa ini selepas solat jumaat sebanyak 70x dengan catatan masih dalam sikap tasayahhud akhir dan belum berkata-kata. Insya allah tidak datang kepadanya jumaat yang kedua kecuali Allah SWt telah mengabulkan permintaannya.


Sila rujuk buku DN041 Asma’ul Husna - 99 Nama Allah - Rahsia dan Amalan

Anda Di Sini